Hotyoga helsingborg, helsinborg hotyogacenter, bikram yoga, mindfulness, alla kan utöva vår yoga, alla kan träna vår yoga, boka pass

Att tänka på

Våra klasser passar både nybörjare och vana yogautövare. Den passar alla oavsett ålder och fysisk form, du utgår från din egen förmåga just idag.

 Oavsett om du är ny på yoga eller ny hos oss, känn dig varmt Välkommen! Här kan du andas och hitta din balans i livet. Vi erbjuder en unik yogaträning som är lättillgänglig för alla nivåer, nybörjare som vana yogis.

Alla klasser är drop in baserade om inget annat anges där du  kan välja dina tider och klasser efter tycke och smak. En bra start är att testa en drop in eller att skaffa ett 10 kort som gäller i 6 månader. Börja gärna din yogaträning med minst 1-2 klasser per vecka för bästa resultat. Boka gärna passet för garanterad plats. Det gör du under boka tid knappen.
Studion öppnar ca 20 min innan klass.
Klipp och månadskort eller Drop in betalar du på plats. Helst med kreditkort.
Receptionen är stängd under klasserna och när vi inte har klasser. Var i tid till klassen då vi stänger dörrarna strax innan passet börjar.

Stel?
Om du är stel är det absolut dags för yoga!
Du kan vara stel som en pinne eller vig som en katt för att tillgodo göra dig vår yoga träning. Med regelbunden träning kommer du snart att vara mer rörlig, smidig och stark. Värmen gör att du tränar kroppen på ett enklare och säkert sätt.

Vad ska jag ha på mig och ta med mig till yogaträningen?
Kläder som du kan röra dig fritt i och som du känner dig bekväm  i. Du kan använda samma typ av kläder som du har när du går till gymmet eller springer. Vi tränar barfota. Inför Hot Yoga träningen rekommenderas klädsel som om du skulle gå till stranden en varm sommardag.
Vi har yogamattor som du kan hyra men rekommenderar att du skaffar en personlig yogamatta. Du kan köpa kvalitets yogamattor hos oss.
För er som vill träna Hot Yoga rekommenderas att ta med er ett stort badlakan över yogamattan eller skaffa en specialhandduk för Hot Yoga så att du inte halkar på yogamattan. Handdukar kan du hyra eller köpa hos oss. Du kommer att svettas mycket i Hot Yoga, ta därför med en stor vattenflaska till passet.  

Att tänka på före en hotyoga klass.
 Ät inte för tätt inpå och ladda med ett glatt sinne. Fyll på kroppens vätskedepåer med vatten före , det kommer du att må bra av. Huvudvärk är ofta ett tecken på låga vätskenivåer.
När du svettas mycket förlorar du mineraler och salt som behöver ersättas. Muskelkramp kan vara ett tecken på låga nivåer av kalium. Vårt val av återställande dricka är kokosvatten! Det är det mest naturliga sättet att få tillbaka socker och salt efter att du svettats. Sportdricka och vätskeersättning funkar också. Kokosvatten finns att köpa hos oss.
Vi rekommenderar dig att testa hot yoga minst 5 - 10 ggr för att  vänja dig vid värmen och börja känna de positiva effekterna. För bästa resultat minst 2 ggr/vecka

Kan jag träna yoga om jag har en skada!
Yoga gör oftast gott för olika skador och medicinska tillstånd och används  ex. inom auyrvedan för att förbättra olika skador och sjukdomstillstånd. Men det är bra om du nämner detta för yogaläraren före klass så att hon eller han kan visa dig modifieringar eller vilka övningar du skall undvika eller hoppa över så att du kan få ut maximalt av din yogapraktik. Det skall aldrig göra ont i övningarna, lyssna alltid på din kroppssignaler.
Om du är osäker rådgör med din läkare/terapeut först.

Yoga etikett

  • Lyssna under klassen och ställ eventuella frågor innan och efter klassen.
  • Inga skor och strumpor i studion - Vi tränar barfota enligt yoga tradition.
  • Stäng av mobiltelefoner och lämna dem gärna utanför yoga salen.
  • Undvik parfym och övriga starka dofter inför träning.
  • Behöver du pausa, stanna i rummet och vila på mattan tills du känner dig redo igen.
  • Är du nybörjare placera dig på andra eller tredje raden. På så sätt är det lättare att följa med i klassen genom att ha uppsikt över mer vana utövare.
  • Vi är måna om att yoga studion andas en harmonisk atmosfär.